Milý T-Mobile, vraj ma znova rád uvidíš. Tak to ja mám na rozdiel od teba už aspoň dva roky pocit, že je ti to úplne jedno!
Cítila som obrovské zadosťučinenie. O to väčšie, že mi po odchode od nich zostalo číslo. Vďaka ti, Európska únia! K niečomu si fakt dobrá!
Bola som u nich plus mínus od začiatku tohoto tisícročia. Nie u únie, ale u T-Mobilu. Tak pred dvoma rokmi som si všimla, že polovica mojich známych "zbehla" inam. Dosť som cestovala po svete a doma som bola málo, tak som to príliš neskúmala.
Potom to začalo: Pretože som SIMku používala zriedka, nemala som paušál, ale predplatený kredit. Vždy, keď som sa objavila doma, poslal na mňa T-Mobile do dvoch dní svojich operátorov a podomových obchodníkov. Ponúkali úžasnú zmenu tarifu. Boli vyškolení, slová paušál a zmluva nepoužívali. Takže chvíľu trvalo, než mi došlo, prečo mi k tomu ponúkajú aj výbehovú Motorolu zadarmo.
Na prvého som ešte bola milá. Požiadala som, aby vo firemnom systéme k môjmu číslu poznačil, že dobre viem, prečo používam kredit a neprajem si prechod na zmluvu.
Inšpirovala ma priateľka. Kedysi u nej stále zvonili jehovisti. Tak im povedala, aby si do počítačového systému poznačili, že ona o prechod na ich vieru nestojí. Viackrát sa neobjavili.
T-Mobilový agent sľúbil, zavesil a - tým to pre neho skončilo. Jeho kolegovia otravovali naďalej. Jehovisti sú profesionálnejší.
Neznechutilo ma to. Potrebovala som internet. Zase - len tri mesiace do roka. Žiadne pravidelné platby, ale "čudlík" na SIM-ku, vždy predplatené na mesiac. Dosť drahé. Od T-Mobile. S pochybnou kvalitou, stále to padalo. Šla som ku konkurencii a kúpila si ďalšiu SIM-ku. Signál kvalitnejší a čuduj sa svete, bolo to aj lacnejšie.
Hodila som reč s kamarátkou, ktorá pred časom od T-Mobile tiež odišla. Smiala sa: "Mala som od nich mobil. Chcela som internet, tak som sa spýtala, či mi ako dlhoročnej zákazníčke ponúknu nejaké výhody. Predavač sa strašne ošíval, než z neho vypadlo, že on sám má internet od konkurencie."
Možno si poviete: Používa to málo, nič z nej nemajú, a ešte by chcela aj výhody! Áno, dá sa to tak povedať, pripúšťala som. Ale len do doby, než som zistila, že u konkurencie môžem mať hovory i sms-ky asi o 15% lacnejšie než po desiatich rokoch u T-Mobile. A tiež bez zmluvy, s predplateným kreditom.
A tak, keď som sa domov vrátila natrvalo, zariadila som si prevod čísla. Súčasťou bol telefonát s T-Mobile, že skutočne odchádzam. Hodila som reč s operátorkou. Do telefónu znela smutne, akoby ju môj odchod mrzel. Mala som chuť jej povedať, nech si to neberie osobne. Týmto tak činím:)
O dva dni neskôr mi volá T-Mobile. Čo ešte môžu chcieť? Bol to automat - vraj som volala na Call centrum a on - ten automat - chce vedieť, ako som spokojná s ich službami.
Zhlboka som sa nadýchla a veľmi pomaly a dôrazne som stlačila červené tlačítko. T-Mobile chce vedieť, ako som spokojná s ich službami! Chudáci, ešte nezaregistrovali, že odchádzam.
Čo popisujem, sú skúsenosti s českým T-Mobilom. Kvôli čitateľom tohoto článku, ktorí sú u T-Mobile, dúfam, že ten slovenský funguje inak...
Na záver odkaz pre český T-Mobile: od konkurencie už mám aj ADSL. Po tom, čo som prestala často cestovať, som z "čudlíka" prešla na zmluvu. Aj bez podomových obchodníkov.